2 min leestijd

Marketing, Retail

Laura.jpg

Laura Slaa

14 jul. 2021 08:51

EEN UNIEKE OFFLINE BELEVING VOOR IEDERE KLANT

 

Tegenwoordig is het bijna vanzelfsprekend dat iedere online shopper een unieke ervaring krijgt. Je krijgt namelijk producten, advertenties en aanbevelingen te zien op basis van jouw online gedrag. In een offline omgeving, zoals in een fysieke winkel, ligt dat toch even anders. Hier wordt vaak een bredere doelgroep aangesproken en zullen er geen pop-ups in je gezichtsveld verschijnen. Wel is er steeds meer personalisatie mogelijk dankzij technieken in licht, beeld geluid en geur.

icon-light-bulb.svg
Licht
icon-eye.svg
Beeld
icon-speaker.svg
Geluid
icon-nose.svg
Geur

 

Digital signage met gepersonaliseerde content

Digital signage is een techniek die je tegenwoordig al bij veel retailers ziet terugkomen. Digital signage is namelijk een ideale techniek om videoboodschappen over te brengen aan klanten en fans. Wil je net een stapje extra zetten met jouw digital signage? Dan kan je gebruik gaan maken van datagedreven content en sensoriek. Met deze tools kan content afgestemd worden op de persoon die voor het scherm staat.

 

Digitaal productadvies

Het fijnste van online shoppen gebracht naar een offline omgeving: de filters! Via een digitaal scherm wordt de klant door een keuzeproces geleid waarmee deze zijn of haar ideale product kan vinden. Op zoek naar een jas? Via het scherm maak kan bijvoorbeeld de keuze gemaakt worden tussen zomer of winterjas, winddicht of regenbestendig, bloemetjesmotief of toch avontuurlijk groen. Zo vindt iedereen binnen no-time zijn of haar ideale jas die vervolgens gepast kan worden in de winkel! De juiste maat niet meer op voorraad? Balen, maar met een in-store webshop is dit geen probleem. Met een in-store webshop heb je namelijk nog meer gemak van het online winkelen naar een offline omgeving gehaald en kan de jas alsnog thuisbezorgd worden.

 

 

 

Productaanbevelingen

Techniek inzetten om productaanbevelingen in de winkel te doen is de ideale upselling tool. In combinatie met licht en geluid kan je namelijk jouw klant zo begeleiden naar zijn of haar nieuwe aankoop. Je kan hiermee jouw favoriete producten uitlichten, maar ook gepersonaliseerde aanbevelingen doen.

 

Ook op zoek naar een unieke offline beleving voor iedere klant?

Wil jij de koopbehoefte van jouw klant ook triggeren door online belevingen naar jouw fysieke winkel te halen? Leuk! Wij denken graag mee in welke technieken het beste aansluiten bij jouw doelen en behoeften. Neem vrijblijvend contact op!