2 min leestijd

Kick-ass kantoren, Inspiring cities, Gebouw verlichten, Ledgevel, Media façade, Marketing, Retail

Laura.jpg

Laura Slaa

22 apr. 2021 08:51

hoe je met techniek jouw doelgroep bereikt

 

Bij Livingprojects leggen we de focus in marketing op technieken in licht, beeld, geluid, geur en aansturing. Door deze technieken in de retail in te zetten kan je ontzettend veel bereiken: je kan een bepaalde sfeer creëren, veiligheid verhogen, maar ook jouw doelgroep bereiken en écht raken.

 

icon-light-bulb.svg
Licht
icon-speaker.svg
Geluid
icon-eye.svg
Beeld
icon-nose.svg
Geur

 

doelgroep bereiken met de juiste gevelberlichting

Jouw doelgroep bereiken met licht begint al aan de voorkant van jouw gebouw. Je kan een gebouw meer op laten vallen door bepaalde gevelverlichting, maar je kan ook verder denken en bijvoorbeeld met spots jouw merk laten opvallen op straat door middel van dynamische verlichting. Zo kan jij als een ware Batman jouw doelgroep aanspreken!

 

REALTIME LED CONTENT

Naast gevelverlichting kan je ook denken aan ledschermen aan jouw winkel of in de etalage. Deze ledschermen kunnen content afspelen die de doelgroep aanspreekt. Ook kan deze content realtime aangepast worden door middel van data. Heb jij bijvoorbeeld een kledingwinkel waar regenjassen worden verkocht? Wanneer de weersvoorspelling veel regen aan ziet komen, kan de content op deze ledschermen hierop aangepast worden. Zo kan jij net die ene persoon aanspreken die nog nodig een regenjas nodig heeft voor het komende slechte weer!

 

SLIMME IN-STORE VERLICHTING

Met verlichting in jouw winkel kan je verschillende producten uitlichten en op verschillende plekken in jouw winkel een andere sfeer creëren. Kleur kan hier veel in doen. Ben je een merk dat kracht wil uitstralen? Dan kan je veel gebruik maken van rode verlichting. Dit zorgt voor een krachtig gevoel en energie. Ben je een merk dat zich het liefst richt op spiritualiteit en mindfullness? Dan zijn roze en wit twee kleuren die je goed in zou kunnen zetten. Deze kleuren werken namelijk kalmerend en stralen vrede uit. Door verlichting in te zetten die aansluit bij jouw merk zorg je voor een optimale klantbeleving voor jouw fans!

 

in-store sensoriek

Om de beleving met deze verlichting te versterken kan je ook gebruik maken van sensoriek. Verschillende sensors kunnen oppikken wat er gebeurt in de omgeving of misschien wel wie er voor een bepaald schap staat. Staat er bijvoorbeeld een man voor het schap? Dan kunnen bepaalde items oplichten die interessant zouden kunnen zijn voor deze specifieke doelgroep.

 

ONEINDIG VEEL MOGELIJKHEDEN VOOR JOUW WINKEL

Ieder merk, bedrijf of organisatie is anders met ieder z’n eigen USP’s. Deze USP’s en de verschillende technieken in licht, beeld, geluid, geur en aansturing, zorgen ervoor dat er oneindig veel mogelijkheden zijn om een doelgroep aan te spreken. Om de beste mogelijkheid voor jouw merk, bedrijf of organisatie te achterhalen hebben wij een kick-start sessie in het leven geroepen. Met deze sessie gaan wij met jou aan tafel om op creatieve wijze te zoeken naar de inzetbaarheid van deze technieken op en binnen jouw gebouw.

 

ook jouw doelgroep aanspreken met techniek?

Alle genoemde technieken zorgen ervoor dat jouw doelgroep echt een WOW klantbeleving krijgen. Wil jij ook die WOW toevoegen aan jouw winkel? Dan helpen wij je graag verder! Onze creatievelingen denken graag met je mee tijdens een creatieve sessie waarnaar onze techneuten je verder helpen door de technieken toe te voegen. Nieuwsgierig? Neem contact met ons op voor meer informatie!