2 min leestijd

Marketing, Retail

Laura.jpg

Laura Slaa

1 apr. 2021 08:51

OPTIMALISEER JE CUSTOMER JOURNEY MET LICHT, BEELD, GELUID EN GEUR

 

Tegenwoordig strijden jij en al jouw concurrenten tegen elkaar voor de aandacht van die ene eventuele klant. De prikkels vliegen bij de klant spreekwoordelijk om de oren. Wat nou als je die prikkels letterlijk om de oren laat vliegen? Met licht-, beeld-, geluid- en geurtechnieken is het mogelijk om jouw klant op meerdere punten in de customer journey aan te spreken, de emotie te prikkelen en om te zetten tot actie! Hoe je deze technieken in kan zetten? Dat leg ik je graag uit! 
 

 

HET LICHT BRENGEN IN JE CUSTOMER JOURNEY

Neem bijvoorbeeld licht. Met licht is er veel meer te bereiken dan enkel een peertje indraaien en klaar is kees. Licht laat dingen opvallen. Licht kan relevante producten laten oplichten voor een specifieke klant, jouw logo in de spotlight zetten en Batman oproepen. Met licht kan je zelfs dynamische effecten creëren en specifieke gevoelens opwekken; iets waar ons brein erg gevoelig voor is! 

icon-light-bulb.svg
Licht
icon-speaker.svg
Geluid
icon-eye.svg
Beeld
icon-nose.svg
Geur

BEELD IN JE CUSTOMER JOURNEY

Met beeld in je customer journey leg je als het ware een digitale snelweg aan richting de emoties van jouw klant. Digital signage is het ideale middel om een duidelijke boodschap over te brengen of met abstracte content een sfeer te creëren. Daarnaast kan je beeld ook nog inzetten als extra assistentie. Door middel van interactieve schermcommunicatie creëer je een klantbeleving om ‘wow’ tegen te zeggen. Jouw bezoeker kan voorkeuren opgeven of informatie opzoeken over bepaalde producten. Uiteindelijk licht het ideale product op en zo is jouw bezoeker ineens een klant geworden. Met zo’n ervaring wordt winkelen niet alleen leuker, maar ook makkelijker!

 

GELUID IN JE CUSTOMER JOURNEY

Iedereen heeft wel zo’n liedje die je terugbrengt naar een bepaalde tijd. Een vakantie in Frankrijk of je eerste zoen bijvoorbeeld. Misschien doet dat ene liedje je wel denken aan een warme kerstreclame van een paar jaar geleden. Muziek kan nostalgische en authentieke gevoelens oproepen en kan dus ook een verbinding betekenen met jouw klant. Echt een must voor jouw customer journey dus. En nog gezellig ook.  

 

GEUR IN JE CUSTOMER JOURNEY

Geur is misschien niet het eerste waar je aan denkt bij het optimaliseren van jouw customer journey, maar kan toch heel erg nuttig zijn. Geur verdoezelt bijvoorbeeld niet alleen jouw scheetjes, maar zorgt ook voor een bepaalde herkenbaarheid (oké, jouw scheetjes misschien ook). Denk maar eens aan warme appeltaart die net uit de oven komt. Loopt het water je al in de mond? Geur kan verlangen aanwakkeren en kan daarmee een belangrijk onderdeel zijn in jouw customer journey! 

 

OOK JOUW CUSTOMER JOURNEY OPTIMALISEREN?

Met licht, beeld, geluid en geur jouw customer journey optimaliseren is niet zo één, twee, drie gedaan. Er zijn namelijk ontelbaar veel mogelijkheden te bedenken.  Om jouw ideale oplossing te bepalen hebben wij een kick-start sessie in het leven geroepen. Tijdens deze sessie duiken wij niet alleen in jouw bedrijf, maar gaan ook jouw brein prikkelen. Zo komen we samen tot creatieve en innovatieve ideeën voor het inzetten van licht, beeld, geluid en geur binnen jouw customer journey. 

 
READY TO ADD WOW?

Sta je inmiddels te springen om jouw customer journey te optimaliseren? Of ben je misschien nog op zoek naar meer informatie? In beide gevallen kan je vrijblijvend contact opnemen met één van onze specialisten om de mogelijkheden te bespreken!