2 min leestijd

Marketing, Retail

Laura.jpg

Laura Slaa

4 aug. 2021 08:51

RETAILER? DAN LAAT JE KANSEN LIGGEN ALS JE DEZE TECHNIEK NIET GEBRUIKT

 

Retail is één van de grootst groeiende takken waar digitale schermen ingezet worden. Als jij als retailer nog geen gebruik maakt van digital signage, loop je dus stiekem al een beetje achter. Maar waarom zou je nou gebruik willen maken van digital signage binnen de retail? Dat leg ik je uit!

 

Digital signage retail

 

1. Je versterkt je merkbeleving

Digital signage draait om het gebruiken van de juiste content, op de juiste plek, de juiste tijd én de juiste manier. Hier kan je eigenlijk alle kanten mee op, maar het belangrijkste is dat het aansluit bij jouw merkidentiteit. Hiermee zorg je namelijk dat jouw doelgroep, klanten, maar ook medewerkers nog meer feeling krijgen bij jouw merk. Digital signage is dus een mooie techniek waarmee je een krachtige boodschap kan overbrengen en ook nog eens volledig in jouw huisstijl.

 

2. Je doelgroep nog beter bereiken

Met digitale schermen kan je opvallen en de aandacht trekken. Wanneer je content op de juiste manier inzet, zal jij jouw doelgroep beter kunnen aanspreken. Met realtime content kan je zorgen dat je op verschillende momenten van de dag inspeelt op hetgeen wat jij verkoopt. Schijnt bijvoorbeeld de zon? Dan verandert jouw content ook naar standje zonnig en laat je bijvoorbeeld zien welke leuke zonnebrillen je in het assortiment hebt, of raad je misschien wel een goede zonnebrand aan. Maar begint het te regenen? Dan zorgt de realtime data ervoor dat jouw content zich aanpast naar regenjassen of bijvoorbeeld paraplu’s.

 
3. Vergroot je bereik

Wie zegt dat je content gericht maakt op één kanaal? Door een koppeling te maken tussen jouw social media en digital signage, zorg je ervoor dat alle content die jij op je socials hebt staan ook in jouw winkel gezien wordt. Dit kan niet alleen zorgen voor meer bereik op je social media, maar ook een grotere betrokkenheid van jouw doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van een bepaalde hashtag. Koppel die hashtag aan je digital signage en laat zo de berichten van jouw fans voorbijkomen. Leuke user generated content en een hogere merkbetrokkenheid gegarandeerd!

 

4. Koopbehoefte triggeren

Digitale schermen zijn een ideale upselling tool. Je kan hiermee namelijk producten aanbevelen, producten uitlichten en zelfs je klanten naar een bepaalde afdeling sturen. Doordat content op digitale schermen zo makkelijk is aan te passen, blijf je flexibel in het uiterlijk van je winkel. Door met verschillende kanalen binnen je digital signage systeem te werken, kan je op verschillende afdelingen verschillende content laten zien en verschillende producten uitlichten. Door bepaalde producten uit te lichten en meer informatie te geven, zal je zien dat klanten dit product sneller in hun mandje zullen leggen.

 

5. SFEER MAKEN

Veel mensen zien winkelen als een vorm van entertainment of een dagje uit. Met digitale schermen kan je de beleving hiervan nog eens vergroten. Je zorgt namelijk voor een dynamische omgeving en kan de sfeer volledig aanpassen door middel van digitale schermen. Je kan hiermee goed inspelen op bepaalde feestdagen, evenementen of andere belangrijke momenten voor jouw winkel!

 

Welke schermen en content je gebruikt hangt af van welke boodschap je wil overbrengen en waar jij jouw doelgroep precies wil bereiken. Het belangrijkste is om met content op jouw digitale schermen te blijven testen en vernieuwen! Zo kom je er snel achter welke content het beste werkt en wat jouw doelgroep het beste aanspreekt!

 
Ook op zoek naar een unieke offline beleving voor iedere klant?

Vind jij het ook eindelijk tijd worden voor digitale schermen in jouw winkel? Daar kunnen wij je bij helpen! Neem contact met ons op en wij helpen je verder aan een passend advies.