Follow

Your dreams

Écht onderscheidend worden binnen de Retail? Dat kan door middel van het creëren van de juiste winkelbeleving.

Van winkelverlichting naar totaalbeleving

Winkelverlichting, etalageverlichting en lichtplannen zijn belangrijke elementen voor beleving. Verlichting krijgt dan ook de nodige aandacht van retail bedrijven. Echter zijn er nog weinig bedrijven die ook geluid, beeld, geur, en aansturing inzetten om meer winkelbeleving te creëren.

Dat de retail al jaren onder grote druk verkeerd is algemeen bekend. De opkomst van online winkels is hier natuurlijk grotendeels de oorzaak van. Wij horen u al denken: ‘Waarom slagen sommige retail bedrijven er dan toch in om aanzienlijk te groeien?’

Het antwoord is simpel: zij zetten beleving in om hun doelstellingen te realiseren. Zij doen dit door verlichting, geluid, beeld, geur en aansturing perfect op elkaar af te stemmen. Hiermee zijn zij in staat zich écht te onderscheiden en hun klanten daadwerkelijk een ‘geluksmoment’ te bezorgen. Een ‘geluksmoment’ die voor online retailers niet is te evenaren.

Het begint allemaal bij de etalage

Retail is niet meer ‘een winkel openen en wachten tot mensen binnenstappen.’ Het gaat erom dat je precies weet waar jouw klant inspiratie opdoet, hoe hij je winkel weet te vinden en hoe je na de aankopen in contact blijft.

Klanten bepalen binnen 7 seconden of ze een winkel wel of niet binnen gaan. Dit betekent dat de etalage hét visitekaartje van de winkel is. Etalageverlichting is dan ook een zekere must bij het creëren van beleving voor een winkel.

“Hoe zorg ik dat mijn klant ook daadwerkelijk koopt?”

"Focus op de customer journey"

images/Design/lichtplanbeijenschuiner.jpg

Winkelbeleving

Winkelbeleving

Winkelverlichting is vaak de eerste stap naar het creëren van meer beleving binnen de retail. Verlichting kent vele vormen en mogelijkheden en de invloed op de totaalbeleving is enorm.
De winkelpui verlichting, etalageverlichting en verlichting in de winkel zelf moeten één geheel vormen. Winkelverlichting creëer je niet zomaar. Daarvoor moeten interieur, licht, geluid, geur, beeld en aansturing volledig met elkaar en met het branding-concept in lijn liggen.

Lichtplan

Een goed lichtplan houdt dus rekening met de doelgroep en de propositie van de winkel. Verlichting heeft uiteindelijk drie functies: het licht producten uit, het roept gevoelens op en het zorgt voor herinneringen. Samen stimuleren deze drie zaken het koopgedrag.
Livingprojects begrijpt hoe een winkelconcept is opgebouwd en heeft bovendien de technische kennis dit te vertalen naar een lichtplan.

Het theater dat retail heet

Je kunt het werken aan ‘belevenissen’ vergelijken met theater maken: de winkeleigenaar of – manager is de regisseur, de winkel het podium, de medewerkers de acteurs en klanten vormen het publiek. Aangezien je niet oneindig dezelfde voorstelling kunt voorschotelen aan je publiek, zal je het podium telkens opnieuw moeten inrichten en de medewerkers anders laten ‘acteren’. 

Meer lezen over Retail?
Laat u inspireren: inspiratie case (PDF)

Wat wilt u doen?

Experience room

Uniek in Nederland. Bezoek onze experience room om écht te ervaren wat beleving kan doen.
In deze unieke ruimte zijn verlichting, geluid, beeld en geur perfect gecombineerd. 
Ervaar hoe wij onze klanten voorop laten lopen binnen hun branche.

 

Experience Room

Onze cases

Benieuwd hoe wij bij andere partijen binnen uw branche techniek en beleving ondersteund hebben? Laat u dan inspireren middels onze unieke inspiratie case in pdf-vorm.
Via onderstaande button kunt u uw case eenvoudig downloaden.

 

Case Downloaden

Stel uw vraag

Wenst u een offerte of bent u benieuwd wat wij concreet voor úw bedrijf kunnen betekenen? 
Voor al uw vragen of vrijblijvende offertes kunt u terecht bij Annemieke Casteelen. 
Klik hiervoor op onderstaande button.
Wij helpen u graag. 

 

contact opnemen